12 Δεκ 2011

Αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα. Αναμνήσεις και εντυπώσεις: Citroen C3 1.1 μοντ. 2008

Το C3 ήταν πλέον το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας μετά την πώληση του Opel Astra. Αγοράστηκε ελαφρώς μεταχειρισμένο τον Φλεβάρη του 2010, και έμεινε μέχρι τον 3ο του 2014 στην κατοχή μου. Από τα 13000 χλμ που είχε στο οδόμετρο, έφτασε τις 60000 χλμ (3ος 2014) δηλαδή συμπλήρασε τα 47000 χλμ. Το αυτοκίνητο ήταν και είναι κατά τη γνώμη μου ένα από τα καλύτερα value for money μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ!  Όμορφο εξωτερικά και εσωτερικά, καλοεξοπλισμένο, οικονομικό, με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του (305 λίτρα)! Ιδιαίτερα ο χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου είναι καλύτερος από κάποια αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Περνάει άνετα το τεστ του καροτσιού. Οι οικογενειάρχες αναγνώστες με μικρά παιδιά σίγουρα κατανοούν το εν  λόγω τεστ, που δεν είναι τίποτε άλλο από την άνετη τοποθέτηση ενός παιδικού καροτσιού στο χώρο αποσκευών. Πολύ λίγα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας (κατηγορία που ανήκει και το C3) περνούν άνετα το εν λόγω τεστ, όπως έχει δείξει η εμπειρία μου. Δυστυχώς όμως, ο μεγάλος χώρος αποσκευών επιτεύχθηκε εις βάρος του χώρου των πίσω επιβατών, με αποτέλσμα ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι περιορισμένος. 
Αρκετά όμως με τα χωροταξικά, ας περάσουμε σε τομείς όπως η οδική συμπεριφορά και η άνεση του αυτοκινήτου. Παρόλη την γαλλική προέλευση του C3, δεν μπορώ να πω ότι η άνεση του με εντυπωσίασε χωρίς όμως και να απογοητεύει. Καμία σχέση με το μαγικό χαλί που λεγόταν Citroen GSA ή ακόμη με κάποια Citroen Ami, Visa ακόμη ακόμη και με Saxo που έχω οδηγήσει. Δεν μπορώ να πω ότι έχει μαλακή ανάρτηση και το βλέπω να αναπηδάει έντονα στις ανωμαλίες του δρόμου. Βέβαια, το θετικό στην περίπτωση αυτή είναι ότι το αμάξωμα ελέγχεται ικανοποιητικά ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες (120-140) και δεν πλέει, όπως επίσης και ότι δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Το ψηλό κέντρο βάρος όμως του αμαξώματος και το γεγονός ότι κάθεσαι ψηλά, παίζουν αρνητικό ρόλο όταν αποφασίσεις να κινηθείς πολύ γρήγορα. Σε τέτοιους ρυθμούς αισθάνθηκα ανασφάλεια λόγω του ότι τις κλίσεις του αμαξώματος τις αισθανόμουν πολύ πιο έντονα σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα.. Γενικά το αυτοκίνητο είναι υποστροφικό, χωρίς να αιφνιδιάζει με μετακινήσεις του πίσω μέρους στο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή.
Η ποιότητα κατασκευής θα έλεγα ότι με τα σημερινά υψηλά στάνταρντς που έχουν επικρατήσει, κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Τα πλαστικά του είναι σκληρά , η συναρμογή τους όμως είναι καλή., γι' αυτό και δεν ακούγονται (ακόμη) τριγμοί στο εσωτερικό. Η μόνωση είναι επίσης μέτρια.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το αυτοκίνητο παρουσιάζει δυο πρόσωπα: Αξιοπρεπές μέχρι τις 4000 περίπου στροφές του κινητήρα και αργό από εκεί και πάνω. Αυτό φαίνεται λίγο πολύ και από τις προδιαγραφές του παλαίμαχου 8βάλβιδου κινητήρα του της σειράς TU των Citroen - Peugeot που κινεί πάνω από 20 χρόνια μοντέλα των δυο εταιριών. Από 1124 κυβικά αποδίδει 61 ίππους στις 5500 στροφές και 9,6 χιλιογραμμόμετρα στις 3200 στροφές, τιμές χαμηλές για τα σημερινά δεδομένα. Έτσι το αυτοκίνητο τραβάει σχετικά καλά από τις στροφές του ρελαντί μέχρι τις 4500, κάτι που βοηθάει στην κίνηση μέσα και γύρω από την πόλη. Από τις 4500 σαλ. και πάνω, δεν υπάρχει λόγος να πιέζει κανείς τον κινητήρα. Στις επιδόσεις δεν βοηθάει και το κιβώτιο ταχυτήτων που έχει μακρυά κλιμάκωση για την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο λοιπόν είναι ευχάριστο για κίνηση μέσα και γύρω από την πόλη και σε ανοιχτό δρόμο που δεν έχει έντονες ανωφέρειες. Σε επαρχιακό δρόμο (ειδικά φορτωμένο) και σε προσπεράσματα δυσκολεύεται να ανταπεξέρθει. 
Το τιμόνι του, παρόλο που έχει ηλεκτρική υποβοήθηση (κάτι που συνήθως συνεπάγεται κακή αίσθηση), έχει αρκετά καλή αίσθηση αν και είναι αρκετά ελαφρύ για τα γούστα μου.
Τα φρένα του όμως είναι εντυπωσιακά στη απόδοση! Tο πεντάλ των φρένων έχει πολύ καλή αίσθηση και το αυτοκίνητο πετυχαίνει πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης. 
Ένα από τα ατού του αυτοκινήτου είναι η οικονομία στη βενζίνη. Αν και δεν φτάνει (όπως παρατηρώ από τις πραγματικές τιμές καταναλώσεων των αυτοκινήτων σουπερμίνι) τα οικονομικότερα μοντέλα της κατηγορίας, εντούτοις τα καταφέρνει αρκετά καλά. Εντός πόλης καταναλώνει 7-7,5 λίτρα /100 χλμ και εκτός πόλης 5-5,5 λίρα / 100 χλμ. δίνοντας έναν αρκετά καλό μέσο όρο της τάξης των 6-6,5 λίτρων / 100 χλμ.  με κανονικούς έως ήρεμους ρυθμούς.
Για τον τομέα της αξιοπιστίας μάλλον είναι νωρίς να μιλήσω καθώς το αυτοκίνητο δεν έχει συμπληρώσει ακόμη 4 χρόνια ζωής συνολικά. Πάντως, στα σχεδόν 4 χρόνια χρήσης και 47000 χλμ δεν παρουσίασε κανένα απολύτως πρόβλημα.
 Γενικά το Citroen C3 ακόμη και στην εκδοχή με τον μικρό κινητήρα ικανοποιεί όποιον το αξιολογεί με τα κριτήρια της κατηγορίας. Είναι ένα αυτοκίνητο επαρκές σε χώρους για μια μικρή οικογένεια  3 ατόμων (όπως η δικιά μου), άνετο μέσα και γύρω από την πόλη, χωρίς να λέει 'όχι' σε εξορμήσεις εκτός, αρκεί ο ρυθμός οδήγησης να είναι ήρεμος. Είναι οικονομικό, σε φτιάχνει με το design του που παραπέμπει λίγο στο 2CV και δείχνει επίκαιρο παρόλο που έχει σταματήσει εδώ και αρκετό καιρό η παραγωγή του.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...