Το άρθρο αυτό αποτελεί τη συνέχεια μιας αρχικής έρευνας, με αντικείμενο την πραγματική κατανάλωση σε καύσιμο των πιο εμπορικών αυτοκινήτων της κλάσης των 'σουπερμίνι'. Στο παρόν άρθρο, προστέθηκαν ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας 'σούπερμίνι' για νε έχει ο αναγνώστης μια πιο σφαιρική εικόνα της αγοράς σ' αυτή την κατηγορία.
Όπως και στο αρχικό άρθρο, οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λήφθηκαν από τον ιστότοπο www.spritmonitor.de με την ίδια διαδικασία.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, συντάχθηκε ο παρακάτω πίνακας. Τα αποτελέσματα είναι ταξινομημένα κατά αύξουσα σειρά με βάση τη μέση κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χλμ για κάθε μοντέλο που προκύπτει από τις καταχωρίσεις του spritmonitor.de. Συμπεριλήφθηκαν και εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου μιας και φαίνεται πολύ σύντομα να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα / Θεσσαλονίκη.
Όπως και στο αρχικό άρθρο, οι μετρήσεις για αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου μαρκάρονται με πράσινο χρώμα για να γίνεται πιο εύκολα η διάκριση. Για τον ίδιο λόγο και τα υβριδικά μαρκάρονται με κίτρινο. Για λόγους σύγκρισης αναγράφεται και η θεωρητική εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης. Αναγράφεται επίσης η τιμή καταλόγου.
Στον πίνακα αυτόν έγινε μια διαφορετική αξιολόγηση του κάθε μοντέλου σε σύγκριση με το προηγούμενο άρθρο. Στην προτελευταία στήλη, υπολογίστηκε το όφελος σε € που θα έχει ένας υποτιθέμενος αγοραστής του μοντέλου με κριτήριο υην κατανάλωση καυσίμου σε ένα έτος διανύοντας 15000 χλμ, σε σύγκριση με το μοντέλο που έχει την μεγαλύτεργ κατανάλωση στον εν λόγω πίνακα. Οι τιμές καυσίμου που χρησιμοποιήθηκαν στον πίνακα αυτόν, ήταν 1,9€ /λίτρο για την αμόλυβδη, και 1,43 € /λίτρο για το πετρέλαιο, που είναι οι μέσες τιμές για το μήνα Σεπτέμβριο 2011.
Για να αξιολογηθεί επίσης το value for money με κριτήριο όμως την κατανάλωση καυσίμου για κάθε αυτοκίνητο στον πίνακα, υπολογίστηκε στην τελευταία στήλη του πίνακα ό λόγος του ετήσιου κέρδους προς την τιμή καταλόγου του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα επί 100. Ετσι προέκυψε το ποσοστό τοις εκατό του ποσού αγοράς αποσβένει ο ιδιοκτήτης του καθε χρόνο με βάση την διαφορά καστανάλωσης καυσίμου με το πιο 'διψασμένο΄' αυτοκίνητο. Έτσι, όσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό αυτό στην τελευταία στήλη για το εκάστοτε αυτοκίνητο του πίνακα, τόσο πιο συμφέρουα καθίσταται η αγορά του
Μοντέλο | Μέση κατανάλωση (spritmonitor.de) | Εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης | Τιμή καταλόγου βασικής έκδοσης (€ )με AC | Κέρδος ανά έτος σε € (15000 χλμ/έτος) σε σύγκριση με το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση | Ποσοστό % του ετήσιου κέρδους με βάση την κατανάλωση σε σχέση με την αξία του αυτοκινήτου |
Volkswagen Polo 1.2 TDI 75 PS Bluemotion | 4,53 | 3,4 | 17520 | 896,61 | 5,12 |
Skoda Fabia 1.2 Tdi 75 PS | 4,62 | 3,8 | 14890 | 877,31 | 5,89 |
Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS * | 4,71 | 4,5 | 15200 | 858,00 | 5,64 |
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 85 PS | 4,87 | 3,6 | 15400 | 823,68 | 5,35 |
Honda Jazz 1.3 Hybrid | 5 | 4.5 | 17890 | 600,80 | 3,36 |
Opel Corsa 1.3 CDTi 95 PS | 5,08 | 3,5 | 14680 | 778,64 | 5,30 |
Ford Fiesta 1,4 TDCi 68 PS | 5,16 | 4,2 | 14680 | 761,48 | 5,19 |
Toyota Yaris 1,0 70 PS * | 5,48 | 5,4 | 12000 | 479,12 | 3,99 |
Renault Clio 1,5 dci 90 PS | 5,62 | 4,6 | 16950 | 662,81 | 3,91 |
Honda Jazz 1.2 90 PS | 5,77 | 5,3 | 14730 | 405,60 | 2,75 |
Daihatsu Sirion 1.0 70 PS | 5,97 | 5 | 10190 | 354,90 | 3,48 |
Toyota Yaris 1,33 101 PS * | 6,04 | 5,1 | 12590 | 337,16 | 2,68 |
Mitsubishi Colt 1,1 75 PS | 6,11 | 5,5 | 12150 | 319,41 | 2,63 |
Honda Jazz 1.4 101 PS | 6,26 | 5,4 | 15745 | 281,39 | 1,79 |
Suzuki Swift 1,2 94 PS | 6,28 | 5 | 11590 | 276,32 | 2,38 |
Hyundai i20 1,2 77 PS | 6,36 | 5,2 | 12150 | 256,04 | 2,11 |
Volkswagen Polo 1.2 70 PS | 6,48 | 5,5 | 12990 | 225,62 | 1,74 |
Renault Clio 1,2 75 PS | 6,52 | 5,9 | 12800 | 215,48 | 1,68 |
Mitsubishi Colt 1,3 95 PS | 6,53 | 5,8 | 13040 | 212,94 | 1,63 |
Daihatsu Sirion 1.3 92 PS | 6,54 | 5,8 | 10900 | 210,41 | 1,93 |
Mazda 2 | 6,56 | 5,4 | 14320 | 205,34 | 1,43 |
Volkswagen Polo 1.2 TSI 105 PS | 6,61 | 5,3 | 14630 | 192,66 | 1,32 |
Volkswagen Polo 1.4 85 PS | 6,86 | 5,9 | 14030 | 129,29 | 0,92 |
Skoda Fabia 1,2 70 PS | 6,87 | 5,5 | 11090 | 126,75 | 1,14 |
Seat Ibiza 1,2 70 PS | 6,92 | 5,9 | 11350 | 114,08 | 1,01 |
Fiat Punto Evo 1.4 77 PS | 6,96 | 5,6 | 13000 | 103,94 | 0,80 |
Ford Fiesta 1,2 82 PS | 7 | 5,7 | 12290 | 93,79 | 0,76 |
Skoda Fabia 1,2 Tsi 105 PS | 7,06 | 5,3 | 12890 | 78,59 | 0,61 |
Opel Corsa 1.2 85 PS | 7,06 | 5,3 | 12430 | 78,59 | 0,63 |
Renault Clio 1,2 105 PS | 7,08 | 5,8 | 13800 | 73,52 | 0,53 |
Ford Fiesta 1,4 97 PS | 7,16 | 5,7 | 14160 | 53,23 | 0,38 |
Peugeot 1,4 Vti 95 PS | 7,3 | 6,4 | 13450 | 17,74 | 0,13 |
Opel Corsa 1.4 100 PS | 7,33 | 5,7 | 12930 | 10,14 | 0,08 |
Seat Ibiza 1,4 85 PS | 7,37 | 6,2 | 12000 | 0,00 | 0,00 |
Τα συμπεράσματα είναι ελαφρώς διαφορετικά σε σύγκριση με το προηγούμενο άρθρο, αλλά και πάλι αποκαλυπτικά!
Γενικά τα πετρελαιοκίνητα συμφέρουν. Παρατηρώντας τον πίνακα, βλέπουμε τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους ανά έτος σε σχέση με την τιμή αγοράς τους, συγκρινόμενα με τα βενζινοκίνητα, παρόλο που γενικά είναι ακριβότερα στην αγορά τους. Φυσικά, αν τα χιλιόμετρα ανά έτος που οδηγούνται είναι περισσότερα, είναι λιγότερα τα έτη απόσβεσης. Ηπιο συμφέροτσα αγορά με βάση τη λογική της απόσβεσης της αγοράς του με βάση την κατανάλωση, ειναι το Skoda Fabia 1.2 Tdi 75 PS και όλες τις καρηγορίες (πετρέλαιο / βενζίνη / υβριδικά) με δεύτερο το Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS
Γενικά τα πετρελαιοκίνητα συμφέρουν. Παρατηρώντας τον πίνακα, βλέπουμε τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους ανά έτος σε σχέση με την τιμή αγοράς τους, συγκρινόμενα με τα βενζινοκίνητα, παρόλο που γενικά είναι ακριβότερα στην αγορά τους. Φυσικά, αν τα χιλιόμετρα ανά έτος που οδηγούνται είναι περισσότερα, είναι λιγότερα τα έτη απόσβεσης. Ηπιο συμφέροτσα αγορά με βάση τη λογική της απόσβεσης της αγοράς του με βάση την κατανάλωση, ειναι το Skoda Fabia 1.2 Tdi 75 PS και όλες τις καρηγορίες (πετρέλαιο / βενζίνη / υβριδικά) με δεύτερο το Toyota Yaris 1,4 D-4D 90 PS
Υπάρχουν βενζινοκίνητα που ανταγωνίζονται τα λιγότερο οικονομικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα και φτάνουν τα ποσοστά απόσβεσης σε σχέση με την τιμή αγοράς τους . Τέτοια μοντέλα είναι τα Toyota Yaris 1,0 70 PS και Daihatsu Sirion 1.0 70 PS που παρεπιπτόντως φορούν και τον ίδιο κινητήρα.
Η τβριδική τεχνολογία στα βενζινοκίνητα που αντιπροσωπεύεται από το Honda Jazz Hybrid, πετυχαίνει το τρίτο καλύτερο αποτέλεσμα απόσβεσης της τιμής αγοράς του, δεν καταφέρνει όμως να πάρει την πρωτιά. Αν πετύχετε λοιπόν μια καλή προσφορά από την αντιπροσωπεία, τότε φαινεται μια καλή αγορά.
Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στα πιο οικονομικά βενζινοκίνητα καi πετυχαίνουν πολύ καλύτερο ποσοστό απόσβεσης της τιμής αγοράς τους από τα ευρωπαίκά με βάση την κατανάλωση βενζίνης. Εκυός λοιπόν από τα
Toyota Yaris 1,0 70 PS
Daihatsu Sirion 1.0 70 PS
Honda Jazz Hybrid
καλά αποτελέσματα βλέπουμε και στα
Honda Jazz 1.2 90 PS
Toyota Yaris 1,33 101 PS
Mitsubishi Colt 1,1 75 PS
Suzuki Swift 1,2 94 PS
και στον κορεάτη Hyundai i20 1,2 77 PS
Το 1ο ευρωπαίκό σούπερμίνι με βάση τη λογική που προαναφέραμε, είναι το VW Polo 1,2 70 PS
Αν επιθυμεί κανείς να εξάγει αποτελέσματα απόσβεσης για 30000 διανυόμενα χιλιόμετρα το χρόνο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει, είναι να διπλασιάσει τα ποσοστά της τελευταίας στήλης
Γενικά, αυτοκίνητα που διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση, συμφέρει να παρακολουθούμε τις προσοφορές που κανουν οι αντιπροσωπείες γι' αυτά, αν είμαστε στην αγορά για καινούργιο αυτοκίνητο. Μια τέτοια προσοφορά παρουσιάστηκε στο προηγούμενι άρθρο για το Honda Jazz (από 15745€ σε 12700€), αλλάζοντας το ποσοστό της τελευταίας στήλης γι' αυτό από το 1,79 στο 2,22
Το Hyundai i20 1,2 επίσης, ενώ έχει τιμή καταλόγου 12150€, με την έκπτωση σύμφωνα με τη σελίδα της Hyundai καταβαίνει στα 11200€ αλλάζοντας το ποσοστό της τελευταίας στήλης από 2,11 σε 2,28
Αν επιθυμεί κανείς να εξάγει αποτελέσματα απόσβεσης για 30000 διανυόμενα χιλιόμετρα το χρόνο, το μόνο που χρειάζεται να κάνει, είναι να διπλασιάσει τα ποσοστά της τελευταίας στήλης
Γενικά, αυτοκίνητα που διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση, συμφέρει να παρακολουθούμε τις προσοφορές που κανουν οι αντιπροσωπείες γι' αυτά, αν είμαστε στην αγορά για καινούργιο αυτοκίνητο. Μια τέτοια προσοφορά παρουσιάστηκε στο προηγούμενι άρθρο για το Honda Jazz (από 15745€ σε 12700€), αλλάζοντας το ποσοστό της τελευταίας στήλης γι' αυτό από το 1,79 στο 2,22
Το Hyundai i20 1,2 επίσης, ενώ έχει τιμή καταλόγου 12150€, με την έκπτωση σύμφωνα με τη σελίδα της Hyundai καταβαίνει στα 11200€ αλλάζοντας το ποσοστό της τελευταίας στήλης από 2,11 σε 2,28