31 Αυγ 2011

Αυτοκίνητα από το παρελθόν με μορφή από το μέλλον - Μέρος 5ο

Στο 5ο μέρος του αφιερώματος σε αυτοκίνητα από το παρελθόν που ακόμη και σήμερα φαίνονται σύγχρονα ή και φουτουριστικά ακόμη, θα παρουσιάσουμε τη  Chrysler Thomas Special Prototype και τo NSU Ro80.

Chrysler Thomas Special Prototype (1952)



Ρίχνοντας μια φευγαλέα ματιά στις φωτογραφίες, θα λέγαμε ότι βλέπουμε μάλλον ένα σύγχρονο κομψό κουπέ με κάπως ρετρό διάθεση στο σχεδιασμό του ή κάποιο κουπέ της Rolls Royce ή της Bentley. Σίγουρα όμως όχι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του '50! Τότε που κυριαρχούσαν τα πτερύγια και τα εξόφθαλμα φώτα, οι τεράστιες χρωμιωμένες μάσκες και προφυλακτήρες, παρουσιάστηκε από την Chrysler to Thomas Special Prototype σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο Ghia



Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο περίπτερο της Chrysler στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1953. Χτισμένο πάνω σε ένα κοντύτερο πλαίσιο του New Yorker φορούσε τον V8 «Firepower Hemi» των 230 ίππων της Chrysler. Το κομψό αυτό αυτοκίνητο ήταν το έργο του βιομηχανικού σχεδιαστήVirgil Exner, ο οποίος υπέγραψε συμβόλαιο με την Chrysler, μαζί με την Carrozzeria Ghia για την δημιουργία του coupe αμαξώματος. 
Το 1954 μπήκε στην παραγωγή το Chrysler Ghia GS-1 coupe που είχε τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές με το Chrysler Thomas Special Prototype με πωλήσεις κυρίως στην Ευρώπη.
Ήταν το τέλειο μείγμα του δυναμισμού του αμερικανικού στυλ από την Chrysler και της ιταλικής φινέτσας από την Ghia, ένα από τους καλύτερους Ιταλούς κατασκευαστές αμαξωμάτων.

NSU Ro80 (1967)





Από τα αυτοκίνητα που εντυπωσίασαν και συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με τη σύγχρονη μορφή τους είναι και το NSU Ro80. Tο σχήμα του δεν σε ξενίζει κι ας σχεδιάστηκε σχεδόν 40 χρόνια πριν. Παραμένει ένα κομψό τετράπορτο με χαμηλό προφίλ και τρία πλευρικά παράθυρα, ενώ και οι διαστάσεις του είναι ανάλογες ενός σημερινού μεσαίου οικογενειακού (μήκος 4,78 μ.). Tα μόνα που προδίδουν την ηλικία του είναι οι μεταλλικοί προφυλακτήρες και το λιτό εσωτερικό του.


Το 1968 το Ro80 κατέκτησε τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς  και το πρωτοποριακό σχέδιο του Claus Luth, άρχισε να κοσμεί τους δρόμους της Ευρώπης
H προχωρημένη αισθητική και η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος του έκαναν το Ro 80 μέτρο σύγκρισης για όλα τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, για περισσότερα από δέκα χρόνια. Oι σχεδιαστές της NSU εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις περιορισμένες διαστάσεις του κινητήρα Wankel (το Ro80 είναι ένα από τα ελάχιστα εμπορικά αυτοκίνητα με κινητήρα Wankel που έχουν κυκλοφορήσει), κι έτσι χαμήλωσαν το καπό του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντάς του ένα κομψό/σπορτίφ προφίλ. Παράλληλα, το χαμηλό κέντρο βάρους σε συνδυασμό με την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς συντέλεσαν στην εξαιρετικά (για την εποχή) ουδέτερη οδική συμπεριφορά του Ro 80.
Το Ro 80 έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1976, οπότε η VW (που είχε αγοράσει την NSU από το 1970) συγχώνευσε την NSU με την Audi, με αποτέλεσμα την εξαφάνιση της πρώτης από την αγορά. Όταν η παραγωγή του NSU Ro 80 σταμάτησε, η Mazda έμεινε ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων με κινητήρα Bάνκελ στον κόσμο.


Πηγές

4T Library


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...