30 Μαΐ 2011

Έρευνα για την απαξίωση αυτοκινήτου - Toyota Yaris / Starlet 1.3

Για το Toyota Yaris δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις. Η πρώτη γενιά του εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά το 1999 αντικαθιστώντας το γερασμένο Starlet. Σχεδιασμένο από έναν Έλληνα, τον Σωτήρη Κωβό, το Yaris έθεσε νέα στάνταρ στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, τόσο στον επαναστατικό σχεδιασμό του, στους σύγχρονους ακόμη και σήμερα κινητήρες του, στους χώρους και στην αξιοπιστία. Δίκαια ψηφίστηκε από το σύνολο των Ευρωπαίων δημοσιογράφων για το έτος 2000 ως αυτοκίνητο της χρονίας. Με τέτοιες περγαμηνές στο ενεργητικό του σημείωσε μια εξαιρετική πορεία στην ελληνική αγορά. Το έτος 2005, το μοντέλο άλλαξε και μετά από ένα φρεσκάρισμα κυκλοφορεί ακόμη και σήμερα. Και στη δεύτερη γενιά του το Yaris χαρακτηρίζεται από όλα τα προτερήματα της πρώτης γενιάς, εκτός ίσως από το πλέον όχι και τόσο προτότυπο σχήμα του. Σύντομα, αναμένεται το μοντέλο που θα το αντικαταστήσει.


Τα μοντέλα που θα ασχοληθούμε στην έρευνα αυτή είναι τα Yaris πρώτης και δεύτερης γενιάς, καθώς και το Starlet με τον κινητήρα των 1.3 λίτρων.




Παρατηρώντας την καμπύλη απαξίωσης του Yaris, βλέπουμε ότι η απαξίωσή του στο χρόνο είναι μικρότερη εώς πολύ μικρότερη από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων που εξετάζονται, κάτι που δείχνει ότι η αγορά γνωρίζει την αξία του αυτοκινήτου. Ένας χαρακτηριστικό που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα αυτό είναι αυτό της αξιοπιστίας των μηχανικών μερών του (που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της Toyota)  κάτι που είναι πολύ σημαντικό για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Το Yaris φαίνεται από τη καμπύλη απαξίωσης του ότι θεωρείται καινούργιο στην αγορά ακόμη και ως μεταχειρισμένο 2 ετών, καθώς έχει χάσει μόνο το 15% περίπου της αξίας του. Σ' αυτό παίζει επίσης σημαντικό ρόλο το ότι  το μοντέλο δεν έχει αλλάξει. Παλιότερα μοντέλα, συνεχίζουν να έχουν ποσοστό απαξίωσης άνω του μέσου όρου. Τη μεγαλύτερη απαξίωση εμφανίζει το μοντέλο της πρώτης γενιάς (6ετίας - πρωτος κόκκινος κυκλίσκος στο γράφημα) και αυτό γιατί μάλλον το 2005 ήταν η χρονία της αντικατάστασης του. Ακόμη και τα Starlet των 14άρων ετών (δεύτερος κυκλίσκος), έχουν πολύ χαμηλότερη απαξίωση από τον μέσο όρο που φτάνει το 30% της τιμής του καινούργιου τη στιγμή που ο μέσος όρος δεν ξεπερνά το 20%!
Από το γράφημα συμπαιρένουμε την εμπιστοσύνη που δείχνει η αγορά τόσο στη μάρκα της Toyota όσο και στο Yaris.
Από το ίδιο γράφημα συμπαιρένουμε επίσης ότι τις καλύτερες τιμές για το Yaris μπορούμε να τις πετύχουμε σε μοντέλα 4ετίας και 6ετίας, εφόσον φυσικά μας ενδιαφέρει η αγορά του.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...