9 Μαρ 2011

Ψαγμένες συμβουλές για οικονομία καυσίμου

Αν ψάξετε στο διαδίκτυο, με λέξεις κλειδιά οικονομία βενζίνης, θα βρείτε ένα σωρό αναφορές αλλά και συμβουλές για καλύτερη οικονομία. Συμβουλές όπως

-Μην υπερφορτώνετε το αυτοκίνητο σας
-Ελέγχετε συχνά την πίεση των ελαστικών
-Μη γκαζώνετε
Κλπ κλπ

Λοιπόν θα σας πω κάποιες συμβουλές που δεν έχετε διαβάσει αλλού και έχουν προκύψει αφενός από την προσωπική μου εμπειρία, αφετέρου μετά από ατέλειωτες ώρες ανάγνωσης forums σχετικά με την αυτοκίνηση ή ψάξιμο στο internet.


Η πρώτη συμβουλή έχει να κάνει με τον τρόπο οδήγησης. Μην ανεβάζετε τις στροφές τις μηχανής πάνω από τις 3000 όταν οδηγάτε (αυτό βέβαια το γράφουν όλοι) και να αλλάζετε τις σχέσεις ανά δύο (π.χ σε μια εκκίνηση από 1η βάζετε κατευθείαν 3η ή μετά από 2η σχέση αλλάζετε σε 4η ή από 3η κατευθείαν 5η). Αυτό είναι εφικτό σε κίνηση μέσα στην πόλη ή με ήρεμη οδήγηση εκτός αυτής, όπου δεν απαιτούνται απότομες επιταχύνσεις. Έτσι, ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές και χαμηλές στροφές = οικονομία στο καύσιμο. Προσοχή! Οι στροφές του κινητήρα δεν πρέπει να κατέβουν κάτω από 1500 μετά την αλλαγή της σχέσης γιατί μπορεί να σβήσει. Αυτά για όσους τα αυτοκίνητά τους έχουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.Γενικότερα, οδηγείτε με τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο


Η δεύτερη συμβουλή μου είναι από μια παλιότερη μου ανάρτηση. Βάλτε καθαρό άνυδρο ασετόν σε μια αναλογία 2-3 τοις χιλίοις στη βενζίνη, δηλαδή 2-3 ml ανά λίτρο. Δεν αποδίδουν όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο. Άλλα αποδίδουν καλύτερα, άλλα λιγότερο καλά και άλλα καθόλου. Σε (σχεδόν) όλες τις περιπτώσεις δεν έχει παρατηρηθεί κάποια βλάβη ή κάποιο αρνητικό επακόλουθο στη λειτουργία του κινητήρα τουλάχιστον στα ελληνικά forums που παρακολουθώ. Πως άλλωστε μια τόσο μικρή αναλογία θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβη.. Με τον τρόπο αυτόν, μπορείτε να πετύχετε μέχρι 10% οικονομία στο καύσιμο. Προσοχή! Μην υπερβάλλετε στη δοσολογία! Έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.


Τρίτη συμβουλή. Αλλάξτε το εργοστασιακό φίλτρο αέρα του αυτοκινήτου σας με ένα πιο ελεύθερης ροής. Έτσι μπαίνει περισσότερος αέρας στο θάλαμο καύσης και βελτιώνεται κάπως η ροπή στις χαμηλές στροφές και επιτυγχάνεται οικονομία στο καύσιμο.


Δοκιμάστε τα μαγνητάκια. Μπορείτε να προμηθευτείτε από όλους αυτούς τους προμηθευτές που έχουν κατακλείσει το internet και υπόσχονται «μεχρι 30% οικονομία καυσίμου», μπορείτε όμως να βρείτε ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΖΑΜΠΑ από κάποιο χαλασμένο σκληρό δίσκο, ακολουθώντας τις οδηγίες του video


και να πάρετε δυο πανίσχυρα μαγνητάκια που έχει μέσα. Θα εντυπωσιαστείτε από τη δύναμη που έχουν. Με δυο πλαστικούς σφιχτήρες, μπορείτε να τα προσαρμόσετε κατάλληλα στο σωλήνα εισαγωγής καυσίμου, σύμφωνα με τις οδηγίες όλων αυτών που πουλούν τέτοια μαγντάκια. Από το ψάξιμο που έχω κάνει, βρήκα ότι έχουν βελτίωση περισσότερο σε παλιότερα αυτοκίνητα, όχι τόσο πολύ τα σύγχρονα. Ωστόσο, αν είστε περίεργος αν δουλέψει στο δικό σας αυτοκίνητο, μια δοκιμή θα σας πείσει. Τα αποτελέσματα φαίνονται μετά από 2-3 γεμίσματα του ρεζερβουάρ βενζίνης.

Προμηθευτείτε μια πιστωτική κάρτα που έχει έκπτωση όταν τη χρησιμοποιείτε για γέμισμα βενζίνη από ορισμένα πρατήρια. Τέτοιες κάρτες είναι η Go της Εθνικής τράπεζας που επιστρέφει το 2% των χρημάτων όταν τη χρησιμοποιείτε στα πρατήρια της ΕΚΟ, η Alpha bonus σε πρατήρια BP, Marfin Blue κλπ.

Κάντε σέρβις στο αυτοκίνητό σας στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή διαστήματα. Στη δικιά μου την περίπτωση, μετά το σέρβις, η κατανάλωση κατέβηκε 0.5 λιτρα / 100 χλμ

Αφήνετε το αυτοκίνητο να ρολάρει με νεκρό στις ήπιες κατηφόρες. Σε ήπιες κατηφόρες, όταν έχετε σχέση στο κιβώτιο, πρέπει να πατάτε γκάζι για να προχωρήσει, διότι η μηχανή φρενάρει το αυτοκίνητο,οπότε καταναλώνετε βενζίνη. Αν έχετε νεκρό, καταναλώνετε μόνο την ελάχιστη ποσότητα βενζίνης που απαιτείται για τη διατήρηση του ρελαντί του κινητήρα. Σε περίπτωση που η κατηφόρα δεν είναι ήπια, τότε συμφέρει από άποψη κατανάλωσης να έχετε τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο εφόσον το αυτοκίνητο δεν επιβραδύνεται. Στην β' περίπτωση (όχι ήπια κατηφόρα) που οδηγούμε με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μηδενική κατανάλωση.

Αν έχετε υπομονή και δεν είστε γκαζιάρης, διατηρείτε την ταχύτητα εκτός πόλης μεταξύ 90-100 χλμ / ώρα. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να πετύχετε ακόμη και την κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής για κίνηση εκτός πόλης για το αυτοκίνητο σας (η οποία συνήθως είναι πολύ αισιόδοξη). Αν μάλιστα βρείτε κάποιο ογκώδες όχημα (π.χ. νταλίκα) που να ταξιδεύει με ταχύτητα κοντά στη δική σας, οδηγείστε από πίσω από το όχημα αυτό σε κοντινή απόσταση - όπως κάνουν και οι οδηγοί της formula 1 που "κολλούν" πίσω από τον προπορευόμενο - (προσοχή μην κολλάτε πίσω του δεν είναι ασφαλές). Με αυτόν τον τρόπο εκμεταλλεύεστε τη μικρότερη αντίσταση στον αέρα που έχει το αυτοκίνητο σας πίσω από ένα ογκώδες όχημα και κερδίζετε σε κατανάλωση. Στον υπολογιστή ταξιδίου ενός citroen c3, είδα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ / ώρα 0.5 λίτρα κάτω στην στιγμιαία κατανάλωση σε λίτρα / 100 χλμ, όταν οδήγησα πίσω από ένα λεωφορείο.


Αν ήρθε ο καιρός να αλλάξετε ελαστικά, προτιμήστε ελαστικά με χαμηλή τριβή κύλισης. Τα ελστικά αυτά μπορούν να εξοικονομήσουν περίπου 0.2 λίτρα / 100 χλμ συμφωνα με άρθρο του autotriti
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...